27.3.07

me and Amy




flickr photo pagelatest randometi's photo archive



I will just repeat the caption I wrote 2½ years ago on Fotolog:

These are me and Amy. Amy was one of the first 11Q children i met back in 1998. I rembember how i, just arrived at the first conference, was going `round the dinner room wondering what table i`d sit at, because i didn`t know anyone yet. Amy saw me and invited me to sit at her and her family`s table, because, so she said, `i`m not afraid to talk to strangers` and on she went... She was only 11 then, she`s 17 now.
Many of the other 11Q children can not talk that well, but they`re not afraid, either. Most keep walking into you to give you a hand or a kiss or say something which in some cases might be a bit hard to understand - as long as they get your attention!


When she heard that her daddy invited us to come over, she said: 'We'll do anything to make you feel as welcome as possible'. I don't doubt that, Amy!
more about 11q

Ik herhaal het bijschrift bij de foto die ik 2½ jaar geleden op Fotolog zette, na de vorige conferentie:

Dit ben ik met Amy. Amy was een van de eerste 11Q kinderen die ik leerde kennen in 1998. Ik herinner me dat ik, vers aangekomen op de eerste conferentie, in de eetzaal liep te drentelen en niet wist waar ik aan zou schuiven omdat ik niemand kende natuurlijk. Amy zag me en nodigde me gelijk uit om bij haar en haar familie aan te schuiven, want zo zei ze, `ik ben niet bang om met onbekenden te praten` en zo babbelde ze vrolijk door... Toen was ze pas 11 trouwens, nu is ze al 17.
Veel andere 11Q kinderen kunnen niet zo goed praten, maar bang zijn ze niet. De meeste komen de hele tijd naar je toe om je een handje of een kusje te geven of iets al dan niet verstaanbaars te zeggen - als ze maar aandacht krijgen!


Toen ze hoorde dat haar vader ons uitgenodigd had om bij ze in Engeland langs te komen, zei ze: 'Dan zal ik alles doen om te zorgen dat jullie je bij ons helemaal thuisvoelen'. Daar twijfel ik niet aan, Amy!
meer over 11q

here's the picture of Amy and me 2½ years ago at the last conference:
hier is de foto van Amy en mij 2½ jaar geleden op de vorige conferentie: