28.2.07

kwaliteit van Otto - quality from Otto




flickr photo pagelatest randometi's photo archive



sommige dingen breken gewoon doormidden / omdat dit (1) niet te bevestigen was heb ik het (2) zelf maar aan elkaar geschroefd / aan de achterkant zie je dat het eigenlijk allemaal karton is

Since normal furniture stores don't sell L-shaped benches, I ordered one from Otto. I clicked on "24 hour delivery" to find the message "for new customers it takes 7 to 10 days". When I called them to ask when it would be delivered, the answer was: "In 4 to 6 weeks, of course. We need to get it from Poland." After two weeks I got a letter saying that they checked my creditworthiness and I had to pay half in advance because I was not creditworthy. They could have bloody told me before, I would have paid the whole thing on the first day, with my creditcard or whatever. I still don't understand why I'm not creditworthy - I have never been in debt except a student's loan which I'm paying off because I earn money now.
When the bench finally came, I discovered what quality their products are. Compared to a few Ikea items I got recently, this is all cardboard. The things needed to screw stuff together don't really fit, or hardly fit at all, or simply won't fit however you try.
Of course I don't expect a solid wood bench my granchildren will still sit on for 269 euros. But I don't really expect some badly manufactured bits of cardboard, either.
Anyway, with my own adaptations (and with a board I will add in order to cover the ugly backside) it is a nice bench. And I'll never buy anything from those jokers again.

Omdat normale meubelzaken geen hoekbankjes voor de eethoek verkopen, heb ik er een bij Otto besteld. Ik had geklikt op "24 uurs bezorging" waarna de boodschap volgde "voor nieuwe klanten duurt het 7 tot 10 dagen." Nou goed, ik bellen wanneer het dan precies komt... "Over 4 tot 6 weken, meneer, dat spreekt toch voor zich? Het moet uit Polen komen!" Na twee weken volgde er een brief waarin stond dat ze mijn kredietwaardigheid gecheckt en niet goed bevonden hadden, dus of ik eerst maar even de helft wilde aanbetalen, daarna zouden ze eens gaan beginnen met mijn opdracht in behandeling nemen. Dat hadden ze gdvrdr ook wel eerder kunnen zeggen, dan had ik gelijk de hele hap betaald, via internet of per creditcard of hoe dan ook. En waarom ik niet kredietwaardig ben, is mij niet duidelijk - de enige schuld die ik ooit heb gehad, is een studieschuld, die ik maandelijks aflos omdat ik genoeg verdien...
Toen het bankje eindelijk kwam, ontdekte ik wat voor kwaliteit de producten van Otto hebben. Als ik het vergelijk met de Ikea-spulletjes die we laatst in huis gehaald hebben, is dit niets dan karton. De dingetjes die je nodig hebt om het in elkaar te zetten passen niet echt, of echt niet, of gewoon helemaal niet, hoe je het ook probeert.
Natuurlijk verwacht ik voor 269 euro geen massief houten bank waar m'n kleinkinderen nog op zullen zitten. Maar ik verwacht ook niet echt een slecht gemaakt pakketje karton.
Hoe dan ook, met m'n eigen aanpassingen (en een plank die ik nog tegen de achterkant ga maken om die lelijke achterzijde te camoufleren) is het best een aardig bankje. En van die randdebielen van Otto koop ik nooit meer wat.