27.4.05

who is Nellie?


een jonge bezoekster van de kermis in Hilversum. zou ze zelf Nellie heten?
a young visitor of the fairground in Hilversum. would Nellie be her own name?

eigenlijk vraag ik nooit wildvreemden of ik een foto van ze mag maken... maar onder het fotograferen van draaimolens zag ik ineens deze fotokans langskomen. dat heeft me inmiddels op het idee gebracht om misschien net zo'n verzameling aan te gaan leggen als de handcollector, door op de vrijmarkt (is toevallig binnenkort) alle kinderen te vragen iets op hun hand te tekenen en mij dat op de foto te laten zetten. of ze daaraan mee willen werken en of ze er wat leuks van maken dat weet ik natuurlijk niet, maar ik ben juist wel benieuwd naar het effect... dus wie weet. wat denken jullie? stom plan? of gewoon proberen?
het kost me niet meer dan een doos pennen en stiften en een doos lollies of zo als beloning...

actually i never ask perfect strangers to pose for me... but whilst i was taking pictures of fairground attractions all of a sudden i saw this photo opportunity. which gave me the idea to make a collection like de handcollector and ask all children at the kids' flea market next friday and saturday to draw something on their hand and have me take a picture of it. i have no idea whether they will cooperate and come up with nice stuff, actually i'm curious... what do you think? stupid plan? or give it a try?
anyway it would cost me nothing but a box of pens/markers and a box of lollypops as rewards...